Onze partners in 2019

Verschillende organisaties zijn partner; groot en klein, start-up en multinational, profit en not-for-profit. Sommige hebben gekozen voor het basislidmaatschap (lidmaatschap Cirkelstad), andere zijn lid geworden en hebben tegelijkertijd projecten ingediend.

ABN Amro Amsterdam Economic Board AMS Antea Group AT Lawyers BAM BPD CC-studio Ceyes Copper8 Dura Vermeer Ekotex Finch Buildings Flux Partners Gemeente Zaanstad Hogeschool van Amsterdam JdB groep

Partners aan het woord

Partner Roel van der Wal, Unc Inc.

We zien een wereld voor ons waarin commercie en idealisme hand in hand gaan. Het is daarom dat we in 2006 Unc Inc gestart zijn, to incorporate the uncorporate. Nu de transitie in volle gang is, is het tijd die beweging te versnellen. Daarom helpen we missiegedreven merken met digitale innovatie.

Ons team bestaat uit vindingrijke makers, onafhankelijke denkers en creatieve probleemoplossers die allemaal de ambitie delen iets te maken dat er toe doet, waar je trots op kunt zijn. Samen met onze opdrachtgevers gaan we op zoek naar het raakvlak tussen hun doelstellingen en de behoeftes van hun gebruikers. Vervolgens ontwerpen en ontwikkelen we daartoe applicaties, platformen of websites.

De laatste jaren krijgen we steeds vaker met vraagstukken te maken rondom met circulariteit, co-creatie en participatie. De Cirkelstad-beweging, met focus op circulaire bouw, sluit daar bij aan. Mede daar we vermoeden dat ook hier oplossingen niet alleen vragen om een stukje software, maar ook om een actief-betrokken gebruiker. We zijn zeer benieuwd hoe wij hierin kunnen helpen.

Partner Pablo van den Bosch, Madaster

Madaster is de materialenbibliotheek waar je informatie kunt halen en brengen over materialen en producten toegepast in gebouwen. Zodra leveranciers, ontwikkelaars, bouwers en huurders overeenkomsten aangaan, biedt het Madaster een plaats waar al deze gegevens kunnen worden opgeslagen. Aan de hand hiervan kun je inzicht geven in de circulariteit en financiƫle materiaalwaarde van een gebouw, dat kun je met de opgeslagen gegevens berekenen.

Wij helpen de partners van het Bouwprogramma hoe ze Madaster kunnen gebruiken. We geven toelichting op het gebruik en ook hoe ver je kunt gaan met het documenteren. Wat leg je vast, hoe ver ga je daar in en hoe ga je om met de gegevens. Wij adviseren onze gebruikers, wij doen het niet zelf. Wij faciliteren de plek waar al deze informatie kan landen. Hoe meer gebruik wordt gemaakt van Madaster, hoe beter het is. We bieden zo een grote database aan gegevens die betrouwbaar en veilig zijn. Het Bouwprogramma kan zo bijvoorbeeld een marktplaats voor materialen bouwen, omdat ze gebruik kunnen maken van alle data die wij ter beschikking stellen. Hoe meer input, hoe beter het voor ons en het Bouwprogramma is.

Ook interesse in een partnerschap?

Als bouwer, toeleverancier, architect, gemeente, kennisinstelling, of op een andere wijze een rol spelend in de bouw, kan je partner worden. We maken graag een passend voorstel. Veel organisaties worden niet alleen partner voor het opdoen van de meest actuele kennis, maar ook voor het inbrengen & uitvoeren van eigen projecten en het deel uitmaken van een, nog steeds, groeiende community. Het partnerschap van het Bouwprogramma houdt automatisch in dat jouw organisatie ook lid wordt van Cirkelstad. Heb je interesse. Voor meer informatie over de mogelijke invulling, neem dan contact met ons op.